Класний керівник

«Виховати треба дитину так, щоб їй, як одиниці, було добре на світі, щоб її світ не потоптав, не кривдив, не знищив, але, з іншого боку, щоб вона вміла серед суспільності жити, щоб уміла виректися своїх примх і забаганок. Вона мусить оббити роги свого егоїзму, обтесати канти себелюбства»
Педагог і священник Юліан Дзерович



Ця думка розкриває мету моєї педагогічної діяльності та обґрунтовує вибір проблеми «Фомування цінісного ставлення до себе, до людей і до держави». 
На мою думку в сучасних умовах лише особистісно зорієнтоване виховання може задовольнити вимоги суспільства і допоможе досягти успіхів у розв’язанні проблеми, над якою працюю. Адже основними принципами особистісно зорієнтованого виховання є повага власної гідності кожної дитини, її індивідуальної життєвої мети, запитів та інтересів, створення сприятливих умов для її самовизначення, самореалізації та розвитку.
В своїй практиці роботи використовую технологію колективного творчого виховання. Сутність якої полягає у формуванні особистості у процесі роботи на користь інших людей, в організації певного способу життя колективу, де все ґрунтується на засадах моральності та соціальної творчості. Особливістю технології є те, що між вихователем і вихованцями у процесі діяльності складаються суб’єкт-суб’єктивні взаємини, в силу яких і вчитель, і учні рівною мірою почувають себе відповідальними за якісне виконання поставлених завдань.
Творчий підхід до виховного процесу забезпечується різноманітними засобами: переконування, схвалення, повага, співдружність, колективні творчі справи, свята тощо.
Виховні завдання вирішуються в ході реалізації основних структурних одиниць технології. Основною формою колективної творчої діяльності є колективна творча справа. У кожній КТС відбувається розвиток колективістських, демократичних основ життя, самостійності та ініціативи дітей, самоуправління, активної життєвої позиції.
Суть кожної справи - турбота про свій колектив, один про одного, про оточуючих людей.
Справи ці - колективні, тому що здійснювалися разом - вихователем і вихованцями.
Справи ці - творчі колективні, тому що є спільним пошуком кращих рішень життєво важливих завдань, тому що творилися спільно – не лише виконувалися, але й організовувалися. Вони творчі ще і тому, що не можуть виконуватися по шаблону, а завжди виступають в різних варіантах, завжди виявляють нові можливості, адже вони – частина життя класу!
І чим багатше, цілеспрямованіше організована спільна діяльність, тим ефективнішим є виховний процес, який іде «сам по собі», в глибині цього бурхливого життя знаходять своє відображення і виховний вплив педагога (прямий і непрямий, відкритий і прихований), і взаємний вплив самих вихованців один на одного, і самовиховання.
КТС - це спосіб організації яскравого, наповненого працею і грою, творчістю і дружбою, мрією і радістю життя і в той же час ефективний виховний засіб.

Немає коментарів:

Дописати коментар